School, family and adoption

welcoming the different family constitutions

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22483/2177-5796.2023v25id4175

Keywords:

school and adoption, family constitutions, teacher’s formation.

Abstract

The article aims to demonstrate the importance of the theme Adoption for the courses of initial and continued teachers’ formation for the teaching on the Infant’s Education and on the Fundamental Teaching I. It’s a bibliographical research with basis on the studies done from a project of research and extension of the offer of the Special Discipline “School and Adoption” for the courses of Pedagogy, Psychology and Social Work. The results show the concern of future teachers, teachers already at work and managers to work the adoption at school, constructing an adoptive culture.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Gilmara Lupion Moreno, Universidade Estadual de Londrina - UEL

Possui graduação em Pedagogia pelo Centro de Estudos Superiores de Londrina, Mestre em Educação pela Universidade Estadual de Londrina e Doutora em educação pela Universidade de São Paulo - USP. Atualmente é professora associada da Universidade Estadual de Londrina. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Educação Infantil, atuando principalmente nos seguintes temas: História e Legislação da Educação Infantil; Trabalho Pedagógico na Educação Infantil; Relação escola-família na educação infantil.

Published

2023-07-27

How to Cite

MORENO, Gilmara Lupion. School, family and adoption: welcoming the different family constitutions. Quaestio - Revista de Estudos em Educação, Sorocaba, SP, v. 25, p. e023021, 2023. DOI: 10.22483/2177-5796.2023v25id4175. Disponível em: https://periodicos.uniso.br/quaestio/article/view/4175. Acesso em: 3 jul. 2024.

Issue

Section

Artigos de Demanda