Theorizing knowledge
a course in the field of education
DOI:
https://doi.org/10.22483/2177-5796.2020v22n1p293-308Keywords:
Paradigms, Epistemologies, Social setting.Abstract
This article transits the knowledge produced in the field of education in its epistemic, axiological, ontological and anthropological dimensions in order to lead to postcolonial or post-critical studies. It followed the paradigmatic paths of rationalism, empiricism, positivism, phenomenology, marxism and, finally, the authors of modernity / coloniality in interface with themes related to hegemonic and counter-hegemonic projects, policies and educational tensions at the local level, regional, national and international. This panorama allowed, not a deepening, but a fluid and didactic course through the theoretical perspectives presented to a teacher-researcher.
digms. Epistemologies Social setting.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Quaestio - Revista de Estudos em Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Esta licença permite que outros remixem, adaptem e criem a partir do artigo para fins não comerciais, desde que atribuam ao(s) autor(es) o devido crédito e que licenciem as novas criações sob termos idênticos.
Os artigos publicados são de total e exclusiva responsabilidade dos autores, que mantêm os direitos autorais e atribuem o direito da primeira publicação para a Quaestio: Revista de Estudos em Educação do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade de Sorocaba.
Outros acordos contratuais podem ser feitos pelos autores, para posterior distribuição da versão do artigo (por exemplo em páginas institucionais ou pessoais, ou em livro), explicitando que o trabalho foi publicado nesta revista .