The poetic-prophetic dimension of Freirean pedagogy to imagine another world possible
DOI:
https://doi.org/10.22483/2177-5796.2018v20n2p327-339Resumen
One of the important but often neglected aspects of reading Freire's work concerns his vision of the human being and the world deeply inspired and validated by his Christian faith. Although this dimension, for the most part, is not explicitly elaborated in his writings, a closer reading may reveal an interesting relationship between Freire's work and the Christian prophetic tradition. This article attempts to contextualize the religious dimension of Freire's social and educational philosophy. In addition, it proposes the poetic-prophetic dimension of the Freirian educational practice as a paradigm to face the challenges we are collectively experiencing in our world today.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Esta licença permite que outros remixem, adaptem e criem a partir do artigo para fins não comerciais, desde que atribuam ao(s) autor(es) o devido crédito e que licenciem as novas criações sob termos idênticos.
Os artigos publicados são de total e exclusiva responsabilidade dos autores, que mantêm os direitos autorais e atribuem o direito da primeira publicação para a Quaestio: Revista de Estudos em Educação do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade de Sorocaba.
Outros acordos contratuais podem ser feitos pelos autores, para posterior distribuição da versão do artigo (por exemplo em páginas institucionais ou pessoais, ou em livro), explicitando que o trabalho foi publicado nesta revista .