Autobiographical letters of formation and profession

experiences of a teacher-researcher-extensionist of Environmental Education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22483/2177-5796.2020v22n2p375-390

Keywords:

Letters, Autobiography, Environmental education.

Abstract

Letters have been used as a research device in the field of education and, for this article, two letters are presented, focusing on Environmental Education: the first one, announces the past, that is, the trajectory of formation and profession of a researcher. -extensionist of a Bahia’s public university and presented in his promotion to full professor; the second is the record to launch into the future, as it is a letter written to a child. The theoretical and methodological inspiration comes from the (auto) biographical narratives, which has enabled the empowerment of epistolary narratives as an instrument of textual production and knowledge.

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Author Biography

Marco Antonio Leandro Barzano, Universidade Estadual de Feira de Santana - UEFS

Possuo graduação em Licenciatura em Ciências Biológicas pela Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro, mestrado em Educação pela Universidade Federal Fluminense e doutorado em Educação pela Universidade Estadual de Campinas. Realizei Estágio de Pós-Doutorado na Universidade Federal Fluminense (2014-2015). Sou Professor Titular da Universidade Estadual de Feira de Santana e, além de ensinar para o curso de Licenciatura em Ciências Biológicas, atuo no Programa de Pós-Graduação em Educação (UEFS) e Programa de Pós-Graduação em Ensino, Filosofia e História das Ciências (UFBA-UEFS).

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Published

2020-08-14

How to Cite

BARZANO, Marco Antonio Leandro. Autobiographical letters of formation and profession: experiences of a teacher-researcher-extensionist of Environmental Education. Quaestio - Revista de Estudos em Educação, Sorocaba, SP, v. 22, n. 2, p. 375–390, 2020. DOI: 10.22483/2177-5796.2020v22n2p375-390. Disponível em: https://periodicos.uniso.br/quaestio/article/view/3775. Acesso em: 19 dec. 2024.

Issue

Section

Dossiê - Arte-fatos: tensões e(m) possibilidades entre cultura, pesquisa e educa