Contemplative portraits, experience, memory and creation
contemplative photography in a health education experience
DOI:
https://doi.org/10.22483/2177-5796.2023v25id5012Keywords:
contemplative photography, formation, experience.Abstract
The article addresses the relationship between image, memory and experience, seeking to understand the potential of the practice of contemplative photography in higher education in health. By bringing the production of portraits and life stories created in the researcher-researcher relationship, resulting from an activity carried out in an elective course at a public university in São Paulo, we seek to understand the reverberations of the course and its effects as a formative proposal. As central theoretical references, the text discusses the concepts of punctum, studium and Barthes biography, the conditions and value of the experience in Larrosa Bondía and the importance of the interview in cartography in Tedesco. We also seek, in the end, to build a reflection on the interpellation power of this proposition in the sense that, in addition to reporting events, it can create a humanizing experience, being a practice at the same time contemplative, creative and formative.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Quaestio - Revista de Estudos em Educação

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Esta licença permite que outros remixem, adaptem e criem a partir do artigo para fins não comerciais, desde que atribuam ao(s) autor(es) o devido crédito e que licenciem as novas criações sob termos idênticos.
Os artigos publicados são de total e exclusiva responsabilidade dos autores, que mantêm os direitos autorais e atribuem o direito da primeira publicação para a Quaestio: Revista de Estudos em Educação do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade de Sorocaba.
Outros acordos contratuais podem ser feitos pelos autores, para posterior distribuição da versão do artigo (por exemplo em páginas institucionais ou pessoais, ou em livro), explicitando que o trabalho foi publicado nesta revista .