Polytechnic education and political training for young people
DOI:
https://doi.org/10.22483/2177-5796.2023v25id4156Keywords:
polytechnic, youths, political formation.Abstract
The central concern of this essay turns to the discussion about polytechnic education and its contributions in the political formation of young people, since some schools are more attentive to the metrics of the diagnostic evaluations of the Ministry of Education (MEC) than in training for the exercising citizenship and preparing for the world of work. It was constituted in a qualitative and dialectical approach, produced through bibliographic research and document analysis. As repercussions, it is assumed that polytechnics contribute to the development of a sense of importance of political participation in young people, given that it is expected that the subject formed in its cultural, scientific, technical and technological aspects, that is, in the category of totality, be more critical and reflective.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Priscila da Silva Soares, Wilkerson Oliveira de Avilar, Roberta Pasqualli
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Esta licença permite que outros remixem, adaptem e criem a partir do artigo para fins não comerciais, desde que atribuam ao(s) autor(es) o devido crédito e que licenciem as novas criações sob termos idênticos.
Os artigos publicados são de total e exclusiva responsabilidade dos autores, que mantêm os direitos autorais e atribuem o direito da primeira publicação para a Quaestio: Revista de Estudos em Educação do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade de Sorocaba.
Outros acordos contratuais podem ser feitos pelos autores, para posterior distribuição da versão do artigo (por exemplo em páginas institucionais ou pessoais, ou em livro), explicitando que o trabalho foi publicado nesta revista .