Trajectories of higher education graduates
elements for a psychosocial approach
DOI:
https://doi.org/10.22483/2177-5796.2023v25id5048Keywords:
alumni research, college education, psychosocial approach.Abstract
This paper aims to achieve two central goals: to introduce, analytically, an overview of research concerning college alumni, emphasizing studies from the Brazilian academic context, and to raise awareness about the contributions of a psychosocial approach to investigations conducted in this field of study. In Brazil, consistent awareness about the importance of this kind of investigation has been recent. However, research in terms of theoretical and conceptual discussions concerning this topic still isn’t enough to support and guide other studies focused on comprehending alumni’s professional experiences. This paper intends to bring contributions that would help overcome such shortcomings as it is set as a starting point to researchers concerned with studying college alumni from a psychosocial perspective.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Quaestio - Revista de Estudos em Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Esta licença permite que outros remixem, adaptem e criem a partir do artigo para fins não comerciais, desde que atribuam ao(s) autor(es) o devido crédito e que licenciem as novas criações sob termos idênticos.
Os artigos publicados são de total e exclusiva responsabilidade dos autores, que mantêm os direitos autorais e atribuem o direito da primeira publicação para a Quaestio: Revista de Estudos em Educação do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade de Sorocaba.
Outros acordos contratuais podem ser feitos pelos autores, para posterior distribuição da versão do artigo (por exemplo em páginas institucionais ou pessoais, ou em livro), explicitando que o trabalho foi publicado nesta revista .