A journey from singular to plural
literacies within a process of continuing teacher training
DOI:
https://doi.org/10.22483/2177-5796.2025v27id5330Keywords:
literacy, literacies, continuing education.Abstract
This article aims to investigate which literacy conceptions support teaching practices with regards to reading in the early stages of basic education. This proposal is justified by the needs inherent to the relationships of meaning imbricated in reading as an instrument of power in a society that portrays the different cultures of writing. Data for analysis were extracted from narratives written by teachers at the beginning and end of five formative meetings using an instrument called, illustratively, as “time capsule”. In this movement, it was perceived how to anchor the reading activities developed in the classroom, beyond the decoding of the alphabetic system, observing the plurality in the perspective of the literacies.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Quaestio - Revista de Estudos em Educação

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Esta licença permite que outros remixem, adaptem e criem a partir do artigo para fins não comerciais, desde que atribuam ao(s) autor(es) o devido crédito e que licenciem as novas criações sob termos idênticos.
Os artigos publicados são de total e exclusiva responsabilidade dos autores, que mantêm os direitos autorais e atribuem o direito da primeira publicação para a Quaestio: Revista de Estudos em Educação do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade de Sorocaba.
Outros acordos contratuais podem ser feitos pelos autores, para posterior distribuição da versão do artigo (por exemplo em páginas institucionais ou pessoais, ou em livro), explicitando que o trabalho foi publicado nesta revista .